Vecka efter vecka

Vancouver med Trish hände för ett tag sen. Vi tog en liten båttur, gick på pub när Canucks spelade. Som vanligt tittar jag inte på själva matchen och som vanligt gör Canucks mål och som vanligt hoar och tjuter hela pubben och som vanligt hoppar mitt hjärta över ett slag när alla i pubben plötsligt börjar skrika högt. Vi åkte igenom den största knarkgatan i Vancouver som jag har hört så mycket om. Spännande, tänkte jag i början av gatan. Ledsen och upprörd var jag i slutet av gatan. Så sorgligt med alla trasiga människor. På vägen dit körde vi ikapp alla stora pick up trucks för att titta in i dem som idioter i jakt på ögongodis. På vägen hem var vädret uruselt och vägen likaså.

Julbilder
Här har vi en julsocka så att även pappas presenter får plats. Jag minns att han klagade som ett fruntimmer om att det inte får plats stora presenter i de små julsockorna.
Tomten fanns att träffa i shoppingmallen
Julparad!
Nyår i Vancouver!
2011 blir 2012
Dagen efter åkte vi till Norra Vancouver och tog en promenad i storskogen. Jag tror att några scener till Twilight filmerna spelades in här.
Vi var till Corky's & kikade på fight fight fight. Corky's har nys stammisar. Vi är där minst en gång i veckan. Ibland 2. Kanske 3.
Jag och Trish åkte och tittade på Chilliwack Chiefs. Vi satt i baren och hade det bra. Jag åt alldeles för stark kyckling och Jay var upprörd över att jag inte hade ätit en chillidog (varmkorv med bröd toppad med chillisås och lök) eftersom detta är en del av kanada upplevelsen.
Jag och Franzi hade tråkigt i måndags kväll så vi gick downtown och gick i lite affärer, köpte kaffe från Starbucks, åkte hem till mig, frågade T vilka alternativ vi hade en måndagskväll i Chilliwack; Bio, Pub eller Bowling. Vi åkte till McDonalds och åt kvällsmat, jag lärde henne svenska sen drog vi vidare till The Duke of Dublin och drack alkoholfria drinkar. Bra start på veckan! Tisdag kväll spenderades på Corky's där det var karaoke. Varför ska alla som inte kan sjunga upp och sjunga minst 5 gånger var?!
Efter nyår och snuva i en vecka begav jag mig på en 2 timmars hike med Alanna, Franzi och Marianne. 1 timme brant uppför och en timme neråt. Halsont är bara förnamnet men lika glad är jag för det. - När jag nått toppen.
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Malin

!!!!!! :D

2012-01-14 @ 22:59:40
Postat av: Malin

Massa kul för dig! men TWILIGHT!! :D:D Vem såg du?

2012-01-14 @ 23:00:25
Postat av: mamma

"Jag gillar ditt håriga bröst" " Jag gillar snorkråkor"... ?!?!?! Schyssta bananer! Snygg du var på nyår! Eller, ja, jämt, menar jag...

2012-01-15 @ 22:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0