Hot tub

Fredagkväll. Regnet öser ner ute. Värre än vanligt. Jag springer ut till bilen med sportbagen över axeln och huvan över huvudet. Svänger förbi Starbucks för en kaffe trots att klockan är över 7 och sipprar på min varma latte hela vägen hem till Marianne. Väl där går vi ut på altanen och gör upp en brasa. Med vinterjackorna på och inlindade i filtar sitter vi i de stora stolarna och grillar korv och marhmallows. Vi skrattar, vi fryser, vi pratar och vi myser av att sitta torra framför brasan och se regnet ösa ner 2 meter bort.
Jag grillar korvarna svarta och brödet för länge, men inte brydde jag mig om sådana små missar.
Vi går in, byter om, går ut på altanen igen, sätter på musiken, tar en varsin cider och hoppar i hot tuben. Där sitter vi som drottningar mitt i natten och njuter av livet. Precis som det ska vara.
20 minuter senare springer vi in i det stora huset igen. Våra blöta fötter klapprar mot marmor golvet i hallen. Vi byter snabbt om till mjukis kläder och lägger oss sedan raklånga över den breda sängen. Jag känner inte mina ben längre. Vad otroligt avslappnad man blir av ett varmt bad. Jag blundar. Det enda jag hör är mina andetag, Mariannes andetag och regnet som faller ner över huset. Där ligger vi, i säkert 20 minuter och bara lyssnar.
Sen går vi ner och jag kurrar upp mig i ena hörnet av den giganstiska soffan framför den stora tvn som visar inspelade The Grammys, Adele är helt fantastisk. Ett glas vin i ena handen och den andra handen nergrävd i popcorn skålen. Däckar på vänstra sidan av sängen tre timmar efter midnatt.
Schysst kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0