Oh Happy Day

För några dagar sen berättade jag för Trish hur jag ångrade att jag inte lärde känna några locals i England. Jag umgicks enbart med andra au pairer. Jag berättade även att här i Kanada vill jag inte göra samma misstag. Jag visste att det bodde en aupair next door som även var kanadensare. Så dagen efter gick jag över till deras hus strax innan middag och presenterade mig själv. Det slutade med att hon bjöd med mig både till kyrkan på söndag (idag) och till youth group som är varje onsdag.

Så idag gick jag till kyrkan. Har jag någonsin varit i en kyrka på en söndag förut? Mitt tänk var; det kan inte skada att gå &; det är inte varje dag jag kan gå till kyrkan på en söndag i Kanada. Dels för att det inte är söndag varje dag men också för att jag bara är i Kanada en kort period. Såklart. Sagt och gjort, till kyrkan gick jag. Människorna var trevliga, hälsade och log mycket. Kaffet var gratis. Kyrkan såg inte alls ut som en kyrka. Det såg ut som ett hus. Med en stor scen i, där ett kristet band stod och sjöng glada låtar ala "oh happy day", "We give you all our prayers" och "I love you Jesus" osv. Folket runtomkring mig klappade händerna, hoppade i luften, viftade med armarna, stampade med fötterna, svängde på höfterna och sjöng med i låtarna. Jag med, det var jätteroligt. Det var självklart en pastor som predikade också. Folket i samlingen höll ofta med i det han sa och uttryckte sig "that's true", "come on", "Halleluhja", "Amen", "yeah!", "that's good". Ofta allt på en gång. Det var verkligen intressant och han sa många bra saker, lite mindre bra också. Så de som inte tror på Gud, de är dömda huh? De vill gärna dela med sig av sin religion, för det är en jättebra religion och de vill att alla andra också ska ha en jättebra religion, deras. Vilket är bra, de är icke själviska. Och det han sa om att hjälpa sin sjuka granne att köpa mjölk, kanoners! Jag håller med.
Allt som allt, jag kommer definitivt gå dit igen. Ja, jag är välkommen även om jag inte är kristen. Ja, det vill såklart att jag ska bli kristen. Jag kommer gå dit igen, det var en skön stämning, bra energier och jag kan suga åt mig allt det som var bra och skita i resten. 

+ att det är ett extremt bra sätt för mig att träffa trevliga kanadensare i min ålder. Oh det vill jag ju göra! Oh happy day. En sak som är bra att de i princip måste vara snälla mot mig - eftersom Gud ser allt...

Youth group på onsdag. Då kan jag välja och vraka mellan 150 unga kanadensare. Praise the Lord!

Smsade nyss till Jess angående presenten jag glömde, som jag skulle få eftersom det är min första gång där.
"OH NO I FORGOTT MY PRESENT"
"That's okey we can get it next week :-)"
"Thank GOD"

Amen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag LOVAR, att jag inte ska visa din blogg för mina vänner. Bara för att jag vet att du inte vill det. Men jag skulle verkligen väldans gärna vilja göra det! Ja, helst publicera dina inlägg i Pralin eller nåt sånt... :) För du skriver så underhållande, personligt men ändå allmänintressant. TACK för att jag får läsa i alla fall! <3 Puss o kram!

2011-11-14 @ 17:24:12
Postat av: sandra

hehe låter som du har dte jätte bra gumman:) så glad för din skull^^ jag ångrara med tat jag bara umgicks med typ au-pairer i usa så här i Santiago hoppas jag på någonting annat^^ jag och nina Ska ut på en liten tripp på lördag med en Kille och kansk ehan vänner som vi träffade på krogen i lördags:) tänker på dig <3

2011-11-15 @ 17:18:15
URL: http://bjorksandra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0