High

Idag körde jag bil själv för första gången i Kanada. Där satt jag, cool som satan i min gröna minisuv, lyssnade på countrymusik och sippade på min vanilla latte från Starbucks. Många rödljus. Extremt många Pickup trucks som glider långt framför stop linjerna vid rödljusen. Så att lilla jag från Sverige, i min relativt stora bil, måste glida fram ännu längre för att se framför dessa monster trucks, då det är omöjligt att se över dem. Och nog fan hamnade jag bredvid dessa bilar vid varje rödljus. Som det finns många av.

Nu sitter jag här i min Queen sized bed och skriver. Sitter och försöker catcha upp alla dessa 4-5 dagar jag har varit här. Tiden går relativt snabbt och jag trivs bra. Har fortfarande inte staden under kontroll, schemat under kontroll och umgängeslivet ligger på stadiga Zero. Utanför husets väggar vill säga. Jag tar tag i det när jag har kommit ikapp med sömnen.
Så var var jag nu då... Jo; nu sitter jag här och skriver i min blogg. Dricker té, äter jordgubbar, vindruvor och godis som är kvar från Halloween. Ventilationen är på och rummet är städat.

Övrigt:

  • Jag har sett en svart ekorre, de är ursprungligen från United Kingdom tror Jay.
  • Vi var och badade idag. Jag luktar klor.
  • I skålen med Halloween godis (som för övrigt är den största skål med godis jag har sett) hittade jag en påse med Swedish Berries. Tänk er gelehallon ala. Haribo.
  • Idag promenerade jag runt i 1 timme här i villaområdet, virrade inte bort mig, men fick vända om några gånger då jag kommit till en återvändsgränd. Självklart var Booster med mig.
  • Vissa pickup trucks är läskiga. Ni har väl sett skräckfilmer? Gamla rostiga pickup trucks med en motor som låter som en lastbils.
  • 75 % av folket i den här staden har rökt Marijuana. Idag kunde jag peka ut min första höga människa. Det blev en high five på den.
  • Jag förundras över hur mycket jag kan om lax.

Nu är jag fruktansvärt trött. Klockan är 10.30 och det börjar bli dax att sova... Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0