Police

Jag lånade bilen, jag körde fel, jag vände bilen, jag blev stoppad av polisen. Polis polis potatisgris.
Bromsljuset på vänstra sidan är trasigt. Snäll polis. Inge böter. Men måste fixas inom 3 dagar. Annars böter. 600 dollar (600x7 för svenska kr). Dollarn har gått upp.
Jag hem. Berättar för T. T skrattar rakt ut och nu jävlar ska J få höra. J tror alltid att han kan allt. T har sagt till J i 2 månader att han måste fixa bromsljuset. J tycker inte att det har varit nödvändigt eftersom poliser har viktigare saker för sig än att stoppa bilar pga trasiga bromsljus. Tydligen inte kan jag intyga...
T ringer genast J för att säga följande:
"Maria just called from jail! The police stopped her for the broken brakelight and found out shes working illegal here"
Jag  fnittrar ohejdat när hon ringer. Ända tills jag inser att han inte svarar.
Det gick bra. Allt bra. Jag har blivit stoppad av en polis i Kanada. blåljus och sirener. Det är det inte alla som har! Jag var stencool.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tur att inte du behövde betala... Så nu har fam D blivit stoppade - och friade - i både Australien o Kanada! :))

2011-12-09 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0