Rutin

De kommer hem när som helst nu. Och då är det stress som gäller. Lillkillen ska vara på sin gitarrlektion kl 16. Han ska hämtas kl 16.30 - samma tid som stortjejen ska vara på Brownie's. Stortjejen kommer vara irriterad för att hon behöver vara med och BÅDE lämna och hämta lillkillen. Lillkillen kommer vara grinig för att han är hungrig och för att han måste vara med och lämna OCH hämta stortjejen. Under tiden stortjejen är på Brownie's måste jag laga mat åt dem och hjälpa lillkillen med sin läsning. När jag har fått tvinga lillkillen på med jackan som han varje gång insisterar på att han inte behöver och hämtat hem stortjejen ska vi äta.

Det känns som att jag har fått koll på det här arbetet nu. Kommit in i rutinerna.

Ikväll ska jag i alla fall (tack gode Gud) åka på restaurang med Tine. Tåg in sen skjutsar hon mig hem eftersom sista tåget förmodligen kommer hinna gå innan vi är klara.
En liten ljusglimt i allt elände.


Tack och adjö.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej, mitt vackra barn! Det är så det är. Men bli inte avskräckt - Vad vore livet utan barn? Utan er? Skulle aldrig vilja vara utan er, fast det är så där som du skriver en period. Lååång period.... PUSS!<3

2010-01-21 @ 07:33:46
Postat av: Viktoria

Har du färgat håret?

2010-01-23 @ 11:15:01
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0