Magsjuka i luften

Igår kväll när jag kom hit hade minstingen spytt. No big deal tänkte jag när jag såg mamman skrubba bort vit spya från heltäckningsmattan. Minstingen är trots allt en bebis, och är det inte precis det de gör? Bajsar, äter, sover, spyr?

Nu när jag gick ner ser jag lillkillen ligga i soffan inlindad i en Hello Kitty filt och en spyhink bredvid sig. Han har spytt hela natten. Stortjejen säger "I was sick before you arrived, but not anymore". Okey, fine tänker jag och skänker en tacksam tanke till gubben i det blå att det endast verkar vara barnen som blivit smittade. I nästa sekund säger stortjejen "Daddy is upstairs in his bed, he's sick as well". FUCK FUCK FUCK. Jag tittar ner på golvet i vardagsrummet och ser fläckar som är kvar efter minstingens spya. Min blick glider mot lillkillen som är alldeles blek i ansiktet och kramar om sin spyhink. Jag ser att sittdynorna i ena soffan är borta, jag vill egentligen inte veta vad som hänt men jag frågar ändå. "He were sick all over the place" svarar stortjejen och pekar på den bleka lillkillen i soffan.
Jag får lätt panik, vilket välkommnande jag kommit tillbaka till. Jag känner spylukten i hela rummet, inbillar mig att jag plötsligt mår illa och rusar in i köket.
Jag tvättar händerna frenetiskt med vatten och tvål och tänker för mig själv "jag ska fanimig tvätta händerna tills jag spyr". Sen inser jag att det kanske inte är ett sånt passande ordval...


<3


Kommentarer
Postat av: Malinaaaaaaaaaa

Fin bild.

Ät vitpepparkorn och pussa inte på dom som spyr. Och ta kort och skicka till mig efter att du satt i dig 10 pepparkorn. Tack på förhand.

Go natt.

2010-01-03 @ 23:10:16
Postat av: viktoria

haha, tack :) jag hade på mig två bar byxor istället :P jeans och mjukisbyxor ^^

2010-01-06 @ 15:21:51
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0