Bra vecka, bra dag

Igår var en bra dag. En härlig dag. Jag jobbade 07.45 - 12 och var ledig resten av dagen. Tuuli ringde mig och sa att hon var på väg till Charing så vi gick och tog en fika på Oliver's. Första besöket på cafet och jag har nu kommit fram till att det inte var så mycket att skryta om. Hårda bänkar utan kuddar och soppan var slut, kycklingen var slut, smörgåsarna var slut mm så det slutade med en diet coke och en torr kaka. Kul att träffa Tuuli igen och vi planerade lite inför helgen.

Senare på kvällen frågade jag om Tine om hon var sugen på bowling. Ja, det var hon men då kostar skiten nära 12 pund, aah. Vi bestämde oss för att åka på bio och se "Have you heard about the Morgans". Jag gick ner och skulle käka en snabbis innan och lämnade Tine ensam på msn. Väl nere var det två gäster vid bordet och det var finmiddag med vitt vin. Så gick det med den snabba middagen. Väldigt trevlig var det dock men blev väl sisådär 40 minuter längre än vad jag tänkt mig så bion missade vi. I alla fall Morgan tjoffsan. Så vi bestämde oss för att se Sherlock Holmes istället som började 21.10 När detta beslut fattades var klockan 20.40 och mitt tåg skulle gå in till Ashford vid 20.59 och vara framme 21.09. Jag stressar ner till tågstationen och som vanligt får jag för mig att det tar längre tid än vad det tar. Väl framme är klockan bara 20.51 men ändå ser jag ett tåg närma sig. Sneglar upp på tvn och förstår att detta tåg, det är det försenade 20.25 tåget till Ashford! Hoppar snabbt på och 10 minuter senare möter jag Tine som plockar upp mig med bilen. Bion då. Den var jätterolig! En toppenfilm som jag tycker alla ska se. Alla som jag tycker förtjänar ett gott skratt i alla fall...

I alla fall (igen) så efter bion såg jag den första riktigt fina brittiska kille sen jag kom hit (!!!) Haaaleluhja än är inte hoppet ute för britterna. Sen att han pratade med mig var ett plus men sen att jag inte förstod ett ord av vad han sa var väl ett minus.

Ikväll ska jag hem till Tine och vi ska laga mat och dricka vin och kika på film. Imorn åker vi hem till mig sen drar vi till Tuuli för förfest. Resten är hemligt.
.... Let's get this party started... da-da-daam on a saturday night ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0