Blä

Är nu tillbaka i England efter en underbar paus hemma i Sverige. Kan konstatera för tusende gången att jag ogillar att flyga. Man står i köer, väntar, står i köer, väntar, trängs bland folk för att sedan sitta som packade sillar i X antal timmar. Man får lock i öronen och det värsta av allt; oavsett om man åker hem eller åker iväg så lämnar man alltid någon/något efter sig. Idag var det jobbigt att åka iväg igen. Att lämna familj och vänner bakom sig och åka tillbaka hit. Ensam.
Efter att sagt hej då till mamsen och papsen och checkat in så var jag plötsligt omringad av familjer som skulle iväg på semester världen över. Tillsammans. En liten flicka som jag i vanliga fall skulle tycka var söt va nu odräglig när hon satt mitt emot mig och smaskade på cheeseballs ur en liten påse. Bredvid satt hennes mamma, pappa och broder. Vad visste hon om livet? Skitunge. Jag såg en mor och en dotter något yngre än mig som stod och läste högt och exalterat ur en faktabok om London. De skulle dit tillsammans, se det bästa London hade att erbjuda och sedan åka hem igen. Tillsammans. Jävla turister. De såg fram emot att åka till England, medans jag själv skulle göra vad som helst för att få vända och sova ännu en natt i min egna säng.

Av någon konstig anledning hamnar jag nästan sist i kön till planet och missar en fönsterplats, så blev det med den sömnen. Ser en gubbe som sitter vid fönstret och har två lediga platser bredvid sig. Jag dimper ner närmast gången och pustar ut. Skitungen och hennes mamma kommer gående och letar efter en plats med två lediga säten. Flygvärdinnan ger mig ett falskt men stort leende till mig och frågar "are you travelling alone?" och sneglar på den tomma platsen bredvid mig och sedan ger en menande blick på skitungen och hennes mamma. "Ja" säger jag på svenska och ger ett minst lika falskt leende tillbaka innan jag reser mig för att leta reda på en plats med ett ledigt säte.

I am travelling alone.

Som jag sa till pappa på vägen till flygplatsen imorse; Varför kan jag inte nöja mig med att flytta till Borlänge? Varför måste jag flytta hela vägen till England?
Och sen som pappa sa; Det är du Maria som tjänar på det i längden. 

Kommentarer
Postat av: Malinaaaaaaaaaa

Äh du hinner flytta till Borlänge också. Snart har vi bytt plats du och jag ;)



Hoppas du mår bättre snart och börjar känna det positiva med att prova bo i ett annat land några månader snart igen!



Sepertionsångesten ger med sig så smånigom, och dessutom kommer ju JAAAAAG snart och hälsar på! Om nu det skull vara till nån tröst.. :P



Kram

2010-01-03 @ 14:26:27
Postat av: Alina - aupair i Notting hill

Oj, vad fint skrivet. Jag håller med totalt! Men det är ju värt det ändå, när man väl kommit iordning! :)

2010-01-14 @ 21:31:33
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0