Att förstora en liten sak

Kvällen igår var jättetrevlig och jag mötte både gamla och nya vänner. Eller ja, mina "gamla" vänner har jag känt i några månader så så gamla vänner kanske de inte är. Det slutade i alla fall med att min lätta huvudvärk som jag hade hela dagen exploderade på slutet av kvällen och jag hade så ont att det var migränvarning med kräkreflexer. Fick en stark huvudvärkstablett av Tuuli och sen kurrade jag ihop mig i min sovsäck på golvet i det mörka rummet och tänkte att min huvudvärk aldrig skulle gå över.

Imorse vaknade jag och solen strålade in genom det stora fönstret. Människorna runtomkring mig började vakna till liv och min huvudvärk var endast ett ont minne blott. Vi gick till Mr Bean´s coffe house och käkade frukost. Kaffe Latte och varm scones, jädrans gott var det. Vi satt på uteserveringen och det var mycket folk som var ute i VÅRvädret. Ni vet, varm sol, fåglar som kvittrar, INGE SNÖ PÅ BACKEN!! Underbart wunderbart. En man satt på andra sidan gatan och spelade gitarr. Det kändes som att vi var i Frankrike. Inte för att jag har varit där då men hela situationen hade den där mysstämpeln som man ser i franska filmer. Inte för att jag ser på franska filmer då, men som i amerikanska filmer där skådespelarna är i Frankrike. Sen att vi inte var i Frankrike utan i England gjorde faktiskt inte så mycket. Det är rätt coolt med England också.
Det är de små sakerna som är de största sakerna. 
Livet leker och jag hänger mig glatt fast helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Malina

MYS!

2010-01-17 @ 22:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0