Vädergudarna leker

Det blev ingen springrunda för mig. När jag skrev förra inlägget så sken solen och ja, ni vet.
Efter mina 10 minuter var jag redo att ta min joggingrunda med storm. Men då snöar det för fullt?! Vart tog den blåa himlen vägen och varifrån kom dessa mörka moln? Jag fixade lunch och kikade på en av mina topp 5 filmer; The Holiday istället.

Sen tittade jag ut genom fönstret igen. All, precis all den snö som föll ner på våran jord 1 och en halv timme tidigare var försvunnen, solen sken och himlen var alldeles blå igen. Skumt OCH skit för nu hann jag inte ta den där rundan. Hoppade i duschen och 15 minuter senare kliver jag ur, tittar ut genom fönstret och nu är det snöstorm!? utropstecken och ett stort jävla frågetecken. Vart svängde världen åt höger när den skulle svängt åt vänster? Vart gick vi fel? Såhär ska det väl indå inte vara.

Och nästa fråga; fortsätter det såhär, vad i helskotta ska man sätta på sig när man väl tar modet till sig och går ut? Tjockjacka med halsduk och mössa eller mjukisbyxor och t-shirt. Ska man ta med sig hela garderoben kanske. Aaaah, vädergudarna måste ha väldigt roligt åt mig och mina bekymmer just nu. Kan bjuda dem på det.


update 5 minuets later: Nu skiner solen igen...
Sverigebesök i julas...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Här hemma i Sverige kallas det aprilväder......... April, april, din dumma sill - Jag kan lura dig vart jag vill! :)

2010-02-10 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0