En vecka

Denna vecka har varit en bra vecka. Även om arbetstimmarna har känts 24-timmar-långa så har mina fritidstimmar givit desto mer. I tisdags åkte jag och fikade en snabbis med Tine, sen lämnade hon mig efter 45 minuter och jag var kvar ensam i shopping gallerian. Vad gör man då? Spenderar pengar så klart. Kom hem med 8 plagg för 34 pund (390 kr). Jag ÄLSKAR New look och Peacocks, handlade på rea.
I onsdags mötte jag upp Tine och traskade iväg till Starbuck's där vi träffade en annan tysk flicka, Melanie. Hon va jättesnäll och på söndag ska jag kanske följa med henne och hennes kompis Pia till Leeds Castle. 
Åkte hem och jobbade nån timme och sen tog jag tåget till Ashford igen och gick på thairestaurang med Tine. Vi satt kvar på restaurangen, trötta och rejält flumiga, tills de skulle till att stänga. Älskar vardagslyx. Att gå på restaurang på en vardag är något man borde göra oftare.
Igår efter jobbet tog jag mig ut på första springturen 2010. Det gick faktiskt ganska bra, antar att jag har hållt konditionen uppe något sådär med alla mina promenader. "Värmde upp" med en kvarts kvick promenad sen joggade jag de sista 20. Kände mig otroligt nyttig och duktig efter det.
På kvällen gick jag och Tine och käkade på Pizza Hut; Hawaiian med Cheesy bites är grejer det. Efter det traskade vi över till bion, köpte sweet popcorn och biljetter till Sherlock Holmes. Kom försent och missade de första minutrarna av filmen, men som jag sa till Tine "It's not like we have'nt seen it before..." för det har vi ju gjort. På bio. Och nu såg vi den igen. Så bra är den, se den. Efter Pizza och Sweet Popcorn äventyret kände jag mig dock inte lika nyttig längre...
Idag blir det att ta det lugnt. Ut och springa en vända, kanske åka in till Ashford. Imorgon åker jag och ett gäng in till London för att åka skridskor och på kvällen blir det fest i Maidstone.

Stortjejen kom hem och berättade för mig att hennes klasskamrat hade "fått" en svensk au pair. Så jag skrev ett litet meddelande på ett papper, som barnen sen tog ifrån mig och ritade en massa figurer på, sen tog stortjejen med det till skolan dagen efter och gav mitt meddelande till den svenska au pairen. Igår hade jag fått ett mail av henne och... fortsättning följer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0