good and bad news

Nu folket har jag bade bra och daliga nyheter. Vet inte vilka jag ska ta forst eftersom alla i alla filmer alltid svarar olika pa fragan; vad vill du hora forst?
Men eftersom ni antagligen redan har forstatt en av de daliga nyheterna (om inte; som ni kanske ser anvander jag mig inte av de 3 sista bokstaverna i det svenska alfabetet. Och det ar inte for att jag tycker det skulle vara en kul grej sa fortsatter jag med dem.

Daliga nyheter:

  • Min sladd till datorn som jamnt och standigt laddar mitt batteri ar trasig. Sa nar jag nu vill ladda batteriet till min dator ar det en tuffare uppgift an att bestiga Mount Everest. Det ar alltsa inte omojligt, men svart (och det dar ska inte vara fargen svart, tank er en runt ring ovanfor a:et).
  • Min kara mobil som jag haft i 3 ar tog i forrgar sitt sista andetag. Batteriet dog och sen dess har jag inte lyckats puffa liv i den stackars lilla roda saken. Begravningen ar pa onsdag kl 15.00, ni ar hjartligt valkomna.
  • Min kara mobil var mer an en mobil, van och tillgang till omvarlden (nu nar min dator ar dum), den var aven min vackarklocka. Sa igar fragade jag om familjen hade en jag kunde lana, icke sa Nicke (Nick) men jag fick lana min hostmoms BlackBerry. Ingen av oss forstod oss riktigt pa hur alarmet fungerade men vi gjorde ett tappert forsok. Jag sa pa skoj "well if I'm not in time tomorrow you know why". I morse var jag inte i tid men inte av den anledning ni tror, aven fast klockan aldrig ringde. Jag vaknade vid 7 av mig sjalv, skulle borja jobba vid 7.15. Ligger och drar mig i sangen till 7.10 (klockan har annu inte ringt). Da ropar min hostmom for att se om jag ar vaken. Klockan pa BlackBerrien gick fel. Den var inte 7.10, den var 7.35.
  • En till nackdel med min mobils tragiska bortgang ar att jag inte har nagon kamera over huvud taget. Min nya kara roda kamera akte i golvet for 2 manader sedan. Endast 2 manader gammal forsvann aven dennes sjal fran jorden. Skulle ha kopt en ny, men min plonbok svalter och jag ar radd att aven den ska do. So nu kan jag alltsa inte satta farg pa min blogg och visa min kara beundrarskara dar hemma i Svealand vad jag gor iom dagarna. Jag ber sa hemskt mycket om ursakt. 

Nu till de bra nyheterna;


  • BARA 17 DAGAR KVAR TILLS JAG FAR SVEIGE-BESOK. Syster och mamma!
  • Med smarthet pa samma niva som Sherlock Holmes har jag kommit fram till foljande for att losa ovanstoende problem: Nar mitt Sverigebesok kommer far de aven ta med sig min svenska dataladdare som ligger pa det svarta bordet i mitt rum, samt kopa med en adapter som denna gang ska fungera till sladden (va har noga med att kolla det vid kopet). OCH forhoppnngsvis har jag lyckats lindat pappa runt mitt lillfinger eller att han i ren godhet gar med pa att kopa en ny mobil at mig, som mamma i samma veva kan ta med till England. Det kan vara en sketans billig och ful mobil, men den maste vara tillganglig for olika SIMkort, ha kamera och Bloototh.
  • Jag fick ett jattegulligt brev fran farmor som va flera sidor langt sa det varmde i hjartat.
  • Idag fyller min kara Sandra Andersson 20 ar. Positivt, ja. Men lite ledsen ar jag over att missa hennes stora dag.

I normala fall skulle jag nog kunna ladda upp fler punkter med goda nyheter men just nu ar jag ganska off och uttrakad pa det mesta England har att erbjuda. Och eftersom jag ar i England so ar det ganska svart att fly fran. Speciellt nar varken mobil eller dator funkar som det ska! Men snart kommer mamma och Malin. Jag skulle garna folja med er hem efterat. Men forhoppningsvis har det satans regnet slutat falla och solen lyser aterigen bade pa himlen och i mitt hjarta.


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0