varm sol och fågelkvitter

Solen breder varmt ut sina strålar över fälten och välkomnar det nyfödda gräset, fåglarna kvittrar, blommorna börjar vakna till liv, de gamla gubbarna har kikat fram igen med sina käppar och border collies; det är alltså vår i luften igen. 
Själv går jag i samma fotspår som vilken tonåring som helst; jag sitter inne framför datorn. 

Som tur är blir det ändring på det om ca 10 minuter. Ska knyta fast mina joggingskor på fötterna och bege mig ut ett tag. Självklart tar jag med mig min kära ipod och idag ska jag dunka Eye of the tiger och Blondie på högsta volym. Förhoppningsvis halkar jag inte och bryter benet på någon lömsk isfläck som envist klamrat sig fast på gatan.
I let you know how I do.

Och vet ni vad jag åt till frukost? Gröt, GRÖT! Kan ni förstå...







Kommentarer
Postat av: mamma

Gröt med färsk frukt skuren i bitar - VARJE morgon! Det är min melodi, det. :)

2010-02-10 @ 13:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0