Ps. I love you

Tredje dagen i rad som det regnar. Ibland öser det ner och ibland duggar det lite. Men regn har fallit konstant i 3 dygn; så självklart har jag varit inomhus. Är det något jag ogillar så är det regn, lera och mörker.
Jag har nästan bytt ut hela min garderob sen jag kom hit. Men jag har i princip bara köpt vår och sommarkläder. Säg mig Kära Väder, när ska jag få chans att använda dessa?

Som tur är för regnet inte enbart med sig dåliga saker. Jag älskar att läsa men av någon anledning tar jag mig aldrig tid för det längre. Men nu när datorn inte funkar som den ska, mobilen är stendöd och vädret suger så passar jag på. Man får liksom inte det där dåliga samvetet av att stanna inomhus med en bra bok och varm choklad om himlen är grå och backen blöt.  Boken jag läser fick jag av min syster för över ett år sedan, har velat läsa den sen jag såg filmen men det har inte blivit av. Ps. I love you är boken jag talar om. Och den är så sorglig och fin så jag gråter. Tänk att författaren var ynka 21 år gammal när hon skrev den! Jag vill också skriva en bok. Ta med mig laptopen (eller varför inte en gammal hederlig skrivmaskin), hyra en stuga i södra Frankrike och sitta och skriva skriva och skriva. Eller ta med sig datorn till ett café och skriva, eller ner till älven eller i trädgården... 
I boken jag fick av min syster har hon skrivit ett litet meddelande till mig som slutar med; Ps. Jag älskar dig...
Hur sött är inte det?!

14 DAGAR KVAR - 2 VECKOR!!!


Kommentarer
Postat av: mamma

En gammal hederlig skrivbok och en skön penna är inte heller helt fel. Den blir nog jättebra, din bok. :)



Ps; Jag älskar dig!!

2010-02-24 @ 17:22:16
Postat av: Lotta Hansson

Woow vilken underbar och rar syster du måste ha! Hoppas du inser hur lyckligt lottad du är! Hon verkar ganska cool också förutom att hon är fantastiskt rar. Och klok. Jag känner på mig att hon är väldigt vacker med.



Tjingeling/ Lotta Hansson

2010-02-26 @ 15:44:24
Postat av: Malin

Bra att du tycker om den Maria, det glädjer mig :)

Snart kommer vi! Kramar

2010-02-26 @ 15:46:46
Postat av: Malin Dahlström

Till Lotta Hansson:



Ja, det stämmer överaskade väl det där!! Sen har jag bra humor också.



Tjingeling/ Malin Dahlström

2010-02-26 @ 15:48:55
Postat av: Maria

Jovisst hon är gullig och rar och söt och snygg och god och cool och underbar. Precis som jag, fast jag är snäppet bättre...

2010-02-26 @ 16:33:42
URL: http://tinytreasures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0