min hostdads mamma

Jag tycker om min hostdads mamma. Hon är den där stenrika, självständiga, kärleksfulla mormodern som åker till Mallorca 4 gånger om året.
Hon är den där kvinnan som hade en äkta make, när han dog såg hon kärlek till män som ett avslutat kapitel. Han var en "gambler and he was drinking alcohol, he had so much personality that no one after him would be good enough".
Hon är kvinnan som hänger med på allting, alla resor, alla äventyr med anledningen "I have the money and I can be dead tomorrow".
Hon ser ut som Emily, mormodern i Gilmore Girls men hon är en trevligare variant.
Hon är den som trots några år över pensionsåldern fortfarande driver sitt egna företag eftersom hon älskar att arbeta och ha många bollar i luften.

Jag diggar henne. Sen att jag kanske inte vill vara som henne på precis alla plan är en annan sak. Men fyfaen vad cool hon är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0