Dröm

Jag har längtat hem lite de senaste dagarna. Inte ett sånt där längtande som får mig att må dåligt. Bara ett sånt där längtande som gör att jag skulle uppskatta att få komma hem en eller två veckor och ett sånt där längtande som gör att jag inser att jag kan skatta mig lyckligt lottad att jag är en av dem som har anledningar nog att uppskatta "hemma".

Inatt hade jag en dröm. Jag gjorde allt det jag längtar efter. Nästan i alla fall.
Jag gick på Hdm marknad, jag va på Hemköp (hahaha), jag körde bil, jag va med familjen, jag träffade alla mina vänner, jag fikade med dem.
När jag sedan vaknade upp och insåg att allt bara var en dröm så blev jag lite ledsen i ögat. Men sen insåg jag att allt det där kan jag se fram emot att göra lite senare, då blev jag glad igen.

Sen att jag blev förföljd av en polisbil i natten vars strålkastarljus lyste upp gatorna åt mig när jag gick och att Hemköp på kvällen var Zlatan Ibrahimovics favoritrestaurang (som fick lov att öppna efter stängsningstid för fotbollslaget) var ju inte tokfel det heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0