MINA ROOMIES

Det är så bra att bo här. Dels för att denna lilla by har nära till allt. Naturen, stallet, det finns en tågstation här så det är lätt att ta sig in till Ashford, Maidstone, London you name it!
Men nu syftar jag på mina roomies. Jag bor i ett trevåningshus tillsammans med familjen. Jag bor på översta våningen och här finns 3 sovrum, en toalett och ett kök. Jag har sovrummet precis ovanför trappan, de andra två sovrummen hyr familjen ut till 2 tjejer.
När jag anmälde mig till STS au pair blev jag även automatiskt medlem i en agentur här i England; Smartaupairs. Visste egentligen inte så mycket om detta mer än att jag började få mail från 2 olika agenturer och tjejer. Sara och Tuuli. När jag fick kontakt med denna familj som jag nu bor hos så ringde Tuuli mig och sa att hon rekomenderade dem. Okej tänkte jag, det är väl bra. Sen sa hon att hon kände dem personligen. Okej tänker jag, det är väl bra. Sen säger hon att hon bor hos dem. What?! tänker jag.
Tuuli alltså, min roomie, tjejen med det andra rummet. Det kommer väldigt väl till pass att hon bor här. Har jag minsta problem så behöver jag bara gå 2 meter och knacka på dörren, eller varför inte brygga en kopp te i köket när hon är där. Hon jobbar ensam på Smartaupairs kontor här i Charing enda sedan hennes chef flyttade till Australien för att starta upp Smartaupairs där.
Tuuli har redan bjudit med mig ut två gånger, som jag har tackat nej till då jag har varit waay 2 tired.
Hon ska in till London ikväll och klagade lätt på att hennes chef inte hade fört över hennes lön till hennes konto. Jag sa att jag gärna hade lånat henne pengar men att jag inte hade fått min lön än. Då sa hon direkt; Det borde du ha fått. Vill du att jag ska prata med dem? Du borde få minst £100 så som du har jobbat denna vecka. Får du inte det så pratar jag med dem.
Jag frågade även om shoppingen häromkring. Hon sa genast; jamen jag följer med dig till Maidstone där jag brukar shoppa. Och hon skulle även fixa aupair paketet som jag borde ha fått på posten men som jag inte fått än.

Sa jag att det är väldigt händigt att ha en tjej som jobbar på en au pair förmedling som roomie när man åker som au pair? I så fall så gör jag det nu. Det är väldigt händigt. Väldigt.

Undra om man kan få gratis shots på puben om man känner bartenden? Min andra roomie jobbar nämligen där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0