DAGENS NONSENS

Jag undrar vad jag ska hitta på idag. Har varit på mitt rum i princip hela morgonen/förmiddagen. Var ner en snabbis för frukost. Det blev mjölk med flingor, en rostat brödskiva med peanutbutter och min hostmom stoppade in en fransk krossiant med choklad i ugnen åt mig. Den var ganska god men om vi säger såhär; hade Anna Skipper sett detta bakverk i händerna på någon av hennes "projekt" så hade hon flippat ut totally. Så jag åt inte hela.

Det regnar för första gången sen jag kom hit. Inte mycket men tillräckligt för att kallas nederbörd. Ligger inrullad i två duntäcken, 4 kuddar, fleecetröja, jeans och sockor. Egentligen är det inte så kallt, men jag envisas ju med att ha fönstret öppet. Mamma packade på mig alla dessa varma saker innan jag åkte och eftersom barnen kan springa runt i t-shirt ute vissa dagar så får jag skapa kylan själv genom att ha fönstret öppet dygnet runt så jag kan utnyttja mina varma kläder.+ att mysfaktorn blir större om man ligger hoprullad i duntäcken!
Funderar på att springa ner till den gulliga tanten i den lilla butiken på hörnet och köpa choklad och lite frukt. Kanske ta med hundarna på en promenad till parken.

Å idag är det Halloween. Som sagt, fest ikväll här hos familjen. Men det blir väl mest kul för barnen och huvudvärk för min del. Men det ska bli roligt ändå. Jag behöver inte vara med, men jag har inte direkt något bättre för mig. + att jag måste ju få doppa händerna i skålarna av jellyn vi gjorde igår och gå genom the creeyp corridore.

Jag borde ta mig in till Ashford och lära känna staden en aning, men hur kul är det att göra det ensam på en skala? I'm desperate to find new friends.
Såg i allafall att de har många assoccear affärer, h&m och Starbucks så det här ska nog bli bra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0