Sofia & Winchester

Om 1 h och 5 minuter åker jag. Jag ska träffa Sofia, min kära vän från Sverige som nu är i Winchester och jobbar som au pair. Resan dit kommer nog däremot bli mindre rolig. Gick ner till stationen igår för att höra vilket som var det billigaste/lättaste alternativet.
09.13 Charing - London Victoria 10.32
10.47 London Victoria - Clapham junction 10.52
11.12 Clapham junction - 12.05 Winchester
Sen bor Sofia såklart inte i Winchester town, så då blir det buss därifrån. Men Sofia kommer och möter mig så ska vi luncha någonstans också. Biljetten var inte kul att betala heller. £35. Och det är en enkel, gissar på att det blir lika mycket hem igen. Alltså en hel veckolön, enbart för biljetten...
Och att han sa att Clapham Junction typ var "den största tågstationen i världen" gör mig inte precis bättre till mods. Jag som inte ens ville byta tåg Borlänge - Falun hemma i Sverige...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0