Social life

Det rullar på. Igår förfestade jag och Tuuli lite smått på våran våning. Sen kom hennes tyska vän körandes med bilen för att plocka upp oss. Hon kommer upp till oss en snabbis först och hela rummet fylls av hennes positiva energi! Fasiken vilken härlig tjej! Känns som att jag säger så hela tiden, men människorna här är så otroligt härliga. Och med andra au pairer är det så skönt, man har en gemensam grund; vi har alla lämnat våra familjer och flyttat till ett annat land. Det är när man gör saker man tycker om som man ofta hittar likasinnade.
Vi åkte i alla fall in till Maidstone och dansade hela natten lång. Skitkul. Skitbra kväll. Tyskan sa att hon och några till ska ut på lördag och att jag gärna får följa med. Det kommer jag nog göra. Med tanke på att Tuuli flyttar ut i slutet av månaden så är det bara bra att jag har skapat lite andra kontakter, speciellt med en som har bil, vet vart jag bor och kan komma och plocka upp mig när dte är dags för utgång ;)

Snart kommer en annan bil och plockar upp mig. Jag ska träffa en svensk au pair vid namn Linnéa för första gången. Var tänkt att vi skulle ses i Ashford men hennes familj ska på nåt tjoffsan så vi följer med dem istället för att sedan åka till Ashford för lite lördags shopping. Det är en sak jag har saknat. Bara kunna gå ut på stan med en kompis och spendera lite pengar. Inte för att jag har så mycket pengar att spendera... men ändå. Man måste ju prioritera. Och de där skorna måste jag ju faktiskt ha.

Messade lite med Helen och berättade om min helg. "Look at the girl with the social life!!" skrev hon. Och ja... jag är då helt klart på rätt väg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0