SPÖREGN & STARK VIND - THIS IS ENGLAND

Det regnar ute idag. Och det blåser. Och på ett sätt gillar jag det för då slipper man känna skuldkänslor över att man inte utnyttjar det "fina" vädret, utan man kan sitta inne och titta på en film, läsa en bok, eller som i mitt fall; försöka hitta människor i närheten som man kan utforska de närmaste städerna med.
Och såklart har jag fönstret öppet så att jag kan ha en varm kofta på mig... Alltid fönstret öppet, om så bara liteliiite...

Idag har jag varit här exakt en vecka. Förra söndagen kl 10 åkte jag hemifrån för att bege mig till Arlanda, för att sedan flyga till Oslo, för att där byta flygplan och åka till London, Gatwick.
Jag har egentligen inte längtat hem så mycket ännu. Jag har haft fullt upp och knappt haft tid att tänka. Inatt sov jag djupt och drömde att jag var hemma, med inga bekymmer i världen var jag ute och gick med min hund Vera. Jag var så säker på att jag var hemma, att när jag vaknade till och upptäckte att så var inte alls fallet blev jag en smula besivken.
Men jag får inte glömma bort att även om det var mysigt att vara "hemma" igen så var drömmer vilseledande. Vore jag hemma nu skulle jag inte strosa runt utan några bekymmer alls. Jag skulle förmodligen gå runt med smått panik och undra "vafan gör jag hemma?!".
Jag är bara ung en gång. Och jag är bara i den här punkten i mitt liv en gång; har nyss slutat skolan, har inget arbete, ingen kille, sjuk förälder eller några barn som håller mig fast hemma. Jag är i en punkt i livet då jag bara kan tänka på mig själv, och skulle jag utnyttja denna tid till att bara gå hemma skulle jag aldrig förlåta mig själv. Eftersom det är sånt här jag vill göra.

Visst, dagarna här kommer definitivt att bli en vardag. Men jag gör ändå något annorlunda. Jag är ändå i ENGLAND. Och jag tror att bara det är en stor sak som kommer hjälpa mig att stå ut när jag kanske inte mår riktigt lika bra som jag mår nu.
JAG BOR I ENGLAND!! Woah.


Men kommer det regnar det varje dag så flyttar jag nog härifrån...
OCH ÅKER TILL AUSTRALIEN ISTÄLLET


Kommentarer
Postat av: viktoria

haha, då är du i samma sits som mig :) fast min hostdad har börjat prata liite mer nu iaf :P

2009-11-01 @ 14:33:13
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0