Regn och solsken

Det regnar, regnar och regnar. Nämnde jag regn? Jo det regnar. Men inte just nu. Hela dagen när solen var uppe öste regnet ner, och hela natten när solen var nere öste det ner. Och igår öste det ner och i förrgår om jag inte minns helt fel. Jag har varit inomhus och känner mig som en vampyr som bara kan vistas utomhus när solen gått ner. En vampyr, på det dåliga sättet. Tyvärr känner jag mig inte speciellt extraordinär på varken styrka eller smidighet just nu.
Jag tordes mig faktiskt utanför dörren för första gången på hela dagen nu på kvällen. Molnen hade skingrats och stjärnorna tittade fram tillsammans med månen som lyste upp vägen för mig. Jag satte koppel på hundarna och gav mig ut på en promenad som varade 60 härliga minutrar. Ibland är det skönt att gå. Idag var det skönt att gå.

Satte mig på en bänk i parken under skuggan av ett träd. Tänk att jag faktiskt bor i England. Tänk att jag faktiskt vågade ta steget och påbörja en av mina många drömmar. Creds till Mariafia för det.
Nu är det bara resten av livet kvar jag ska våga mig igenom.


Blickar ut över Nilen
Fan vad jag längtar tillbaka.
Tänk när jag ser tillbaka på den här tiden och längtar tillbaka. It's a good thing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0