Mitt första besök på en engelsk pub

Vid 7 tiden nu på kvällen sprang jag och Hannah ner till affären på hörnet och köpte lite småsaker. Jag fick med mig 6 bananer, 2 bärdrycker och en chokladpudding därifrån och Hannah köpte "tuck" till skolan imorgon. Tuck = Mellis. Vilket blev en Kellogs bar, en liten påse chrisps (chips) och en juiceflaska. Väl i affären så träffade jag på Tuuli, min roomie. Hon frågade om jag ville gå till puben lite senare och jag som redan har tackat nej 3 gånger tackade denna gång ja. Jag förstår inte hur den kvinna  orkar! Hon steg upp tidigt imorse för att ta tåget in till London, för att där sitta i möte i 6 timmar. För att sedan åka hem till Charing vid klockan 19.20 för att sedan gå till affären, köpa något att äta, för att sedan kila till jobbet i 1 1/2 timme, för att sedan komma hem - göra sig i ordning och kila till puben med mig. Är det bara jag som skulle vara exhausted efter bara London grejen? Hon är helt klart Superwoman.

Vi gick till puben. Tog hela 3 minuter tror jag. Sen beställde jag en cider. Det var en stor cider. Det var en mysig pub, men inte den engelska/irländska/scottska puben jag hade föreställt mig med mörkt trä, tjocka gubbar, spöregn och får som betar på gröna kullen utanför fönstret. Det var en mysig pub och vi valde bordet vid hörnet som våran sittplats. Tuuli satt med ryggen mot väggen och jag med sidan mot folket. Så det var Tuuli som upptäckte de 5 dreglande brittiska killarna som satt två bord ifrån oss först. Jag, som satt och pratade på som en tok upptäckte inte dessa killar förns jag reste mig, satte på mig jackan och skulle till att gå. Jisses, jag är glad att jag inte såg dem tidigare för då skulle jag ha varit alldeles för generad för att kunna föra ett samtal.
Men kul hade jag.. och trevligt. Jag va lite orolig att vi skulle ha svårt för att hålla samtalet vid liv, men det var inga problem.
Hon frågade hur min cider var, som hon hade rekommenderat. Jag sa att den var helt ok, men att den inte smakade så mycket. Då berättade hon att det är för att cidern här normalt inte har någon flavour (sorry för engelskan, hittar inte ordet på svenska). Det kan jag tycka är lite konstigt? Jag trodde england var före Sverige på... allt? Förutom sund förnuft då vill säga :-)

Imorgon klockan 09.00 ska jag vara klar för min första körlektion i England. För första gången i mitt liv ska jag köra bil on the left side of the road. Hoppas att det går bra. Å vet ni vad? Körskoleläraren kommer till vårt hus. Händigt va! Oj vad shoppingsugen jag är. Appropå ingenting... Har hittat ett par skor och ett par bruna stövlar inne i Ashford som jag vill ha. Vi får se om de hamnar i min 4 meter långa garderob eller inte. Förmodligen gör de det, för min garderob skriker tooomt t-ooo-oo-m-t.

Kommentarer
Postat av: Annika

Det verkar som att du har det super där borta hörru =)



Nästan så att jag överväger att åka till en lite mysig by som du gjort. Verkar ju vara idylliskt som fasen =)



Kram Annika

2009-11-05 @ 00:14:28
Postat av: mami

Tre par nya stövlar, då??!! Lycka till med körningen.

2009-11-05 @ 06:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0