Mat & Jane Austin

Tog precis ett bad. Gud vad skönt det var. Varför har vi inte badkar hemma på gården i Sverige?
I alla fall. Inge mer jobb idag. Gud vad skönt. Eller jo föressten det är visst mer jobb idag. Jag ska vara barnvakt åt minstingen ikväll när resten av familjen ska gå ut på restaurang och fira min hostdad som fyller år idag. Men minstingen kommer sova hela tiden, hoppas jag innerligt.
Vilket för oss in på andra ämnet. Jag måste gå till lilla affären på hörnet och köpa något att äta ikväll. Jag kan mycket väl tänka mig att laga något enbart åt mig själv. Nemas problemas. Börjar hitta i köket, men inte pga matlagning, utan pga diskmaskinsurplockning.
Nästa vecka börjar mina dagar se ut som de faktiskt ska se ut. Hittils har veckorna varit lite speciella på grund av lov. nannys, sjuka barn osv. Så härmed ska jag laga mat (tea) måndag, tisdag och onsdag. Det ska väl gå bra. Hostmum bad mig skriva ner vad jag ska laga så att hon kan beställa hem ingredienserna från nätet... ??.... Ja, jag får inte köra bil här i England än eftersom det krånglade med försäkringen. Så jag kan inte åka till den stora affären och handla det själv.

Har även bestämt mig att läsa Jane Austin böckerna nu när jag är i England. Jane Austin bodde strax utanför Winchester och hade familj här i Kent förr i tiden. Har velat läsa hennes böcker en längre tid och tycker själv att det här är ett ypperligt tillfälle. Frågade min hostmum om hon hade några av hennes böcker, det har hon. Hela högen så det är bara att välja och vraka. Härligt!


Kommentarer
Postat av: viktoria

haha, om jag hade sagt det så hade min mamma bara sagt: 'fine, stanna i england. vi ses när jag kommer och hälsar på'. så nej, den hade inte gått med min mamma :P

2009-11-12 @ 18:59:49
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: mami

du är nog rätt bortskämd, du............ ;)

2009-11-12 @ 20:56:10
Postat av: Maalinaa

Jane AustEn, heter hon. :P

Jag håller på med "Övertalning" just nu. Den är ganska bra, men börja med "Stolthet och fördom", det tycker jag iaf!

Vad roligt att du ska läsa dem, då kan vi diskutera dom sen hihi

Dom kanske är lite svåra att läsa på engelska eftersom språket är så gammeldags? Fast du är väl duktig på engelska så det går nog bra.

2009-11-14 @ 11:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0