Kör på vänstra sidan av vägen och lite information om läget i huset

Hade körlektion idag. Det gick jättebra. Inte alls lika farligt som jag hade tänkt att det skulle vara. Grejen är ju det att hela systemet är faktiskt byggt för vänstertrafik, så det är inte bara jag som skulle köra på fel sida idag, utan hela England. Dumma britter...
I alla fall, körskoleläraren var jättesnäll och han berömde mig för min engelska. Det är kul att få beröm för den, eftersom det är kul att få beröm.
Sen att jag höll på att krocka med en lastbil i rondellen (han blinkade inte) och stötte i en kant (som man inte såg då den var täckt med löv) behöver vi inte gå in på. Han sa att jag borde få en stjärna och var en utmärkt förare. Men eftersom min hostmom har en gammal London taxi som hon vill att jag ska köra så tycker han att jag ska få träna med min hostmom att köra just den bilen, då den är litye speciell. Yiha, precis vad jag behöver. Inte nog med att jag ska köra på fel sida av vägen och sitta på fel sida i bilen, jag ska också köra en konstig bil... som inte ens Helen vill köra. Å Helen är van vid felsidaavvägenkörandet.

En till sak som var bra med denna körlektion är att vi åkte runt i Ashford så körläraren visade mig vart allt fanns; bowlinghallen, simhallen, sporthallen, biografen, parkeringshuset, shoppingställerna och tågstationen.

När jag kom hem vid 10 så var Lyn här, den andra nannyn. En sån jädra gullig tjej. Hon ska ha minstingen hos sig mån-ons dagtid och hon sa åt mig både att jag fick komma hem till henne och att vi borde åka in till Ashford någon dag.
Detta hus är ständigt fullt med människor and I love it. Det är hostdad, hostmom, 3 barn, June - städerskan, Helen & Lyn - nannysar men Helen slutar nästa vecka. Det är Tuuli och Becky, tjejerna som bor på min våning. Men Becky flyttar ut inom 2 veckor och Tuuli inom en månad. Jag tror att familjen kommer hyra ut ett rum till någon annan, men jag vet inte till vem än. Å jo, sen är det trädgårdsmästaren Neville, han är här på onsdagar. Det är lite svårt att hålla reda på när alla är här och inte här. Men det är kul med liv i huset, så jag behöver aldrig vara själv, om jag inte vill det såklart. Då är det bara att gå upp två trapor och jag har ett rum, toalett och kök. Själv, på dagtid i alla fall. Och ja, min hostmoms mamma Elisabeth är här lite då och då och en gulligare dam får man leta efter.
Kunde inte ha fått en bättre start på min Englandsvistelse.

Kommentarer
Postat av: h

heej! Jag skall också till london som aupair, nu på lördag fakitskt. hur trivs du? :)

2009-11-05 @ 16:31:04
URL: http://habibagehlin.blogg.se/
Postat av: mami

Jag blir så glad så jag blir våt i ögat, för att du har det så bra!! :) <3

2009-11-05 @ 19:22:13
Postat av: viktoria

hahah, jag fattade inte heller först. allt prat om te och så får man inget!! :O

2009-11-05 @ 22:29:04
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: Anna

åh maria! va glad jag blir när jag läser att du har det så bra :) här hemma forsätter allt som vanligt och jag längtar tills jag får hälsa på dig... Jag saknar dig sysster<3

2009-11-07 @ 18:09:04
Postat av: Anna

åh maria! va glad jag blir när jag läser att du har det så bra :) här hemma forsätter allt som vanligt och jag längtar tills jag får hälsa på dig... Jag saknar dig sysster<3

2009-11-07 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0