Julkänsla

Igår sa lilltjejen Maria för första gången. Eller ja, inte direkt Maria men Maiia och det är ganska likt. Hon har varit så glad de senaste dagarna så jag nästan har tyckt om henne. Och huvudvärkstabletterna har legat orörda i en och en halv vecka!

Jag är julsugen. Lyssnar på julmusik och i helgen ska jag och Linnéa åka till Canterbury för att utforska staden och julshoppa julklappar. Hoppas att det är kallt ute och att precis alla fönster är julpyntade med julglitter, julkulor och jultomtar. Sa jag att jag längtar efter julen? Vid jul åker jag även hem. Jag längtar efter fika på Winan, varmt vaniljlatté och mina vänner. Jag längtar efter Hedemora, staden som jag kan. Jag vet vart jag kommer om jag svänger höger, jag vet vart jag ska gå om jag vill ha t ex en ny tröja och jag känner igen människor på stan. När jag var hemma var jag sjukt trött på allt det där, men här borta då jag inte har någon aning om vart jag kommer om jag svänger höger, vet inte vart jag ska gå om jag vill köpa en ny tröja och inte känner igen människor på stan.. då, ja då uppskattar man faktiskt Hedemora en smula. Hedemora är mitt säkra kort; man vet vad man får.

Men nu är det inte så hemskt här heller. Har faktiskt träffat en del trevliga prickar. Och jag vet i alla fall att om jag svänger vänster, SEN höger två gånger så kommer jag till stallet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0