Jul

Min hostmom frågade mig om jag ville följa med på en hästshow/julshow. "Ja" svarade jag och berättade att jag brukar åka på Globen Horseshow i Stockholm. "Hur mycket kostar det?" undrar jag.
.... "Det är ganska dyrt" svarar hon. *Nu utesluter min hjärna denna plan och lägger den på hyllan*. "Men jag är glad om jag får betala den åt dig" säger hon. "Som en julklapp" tillägger hon med ett flin.
Mja, kan jag göra henne glad genom att låta henne betala min dyra biljett så varför inte? Man är ju snäll lixom.
So London here I come!! Eller ja... snart i alla fall. I december.

& appropå jul. Jag har ett problem. Jag tänkte åka hem till jul om familjen skulle åka iväg någonstans. Och det ska de tydligen. De säger att jag gärna får följa med. De ska först till Wales i några dagar, sen vidare till Leeds. Där det både ska vara 50 årskalas, 60 årskalas och både min hostmom och lillkillen fyller år den 27de.
De säger även att det är ok om jag vill åka hem. Då kan jag vara hemma från den 20de till den 3dje. Så ska jag gå miste om Wales och Leeds för att fira jul hemma som jag har gjort i hela mitt liv eller ska jag fira jul här i England med andras släktingar? Svårt val måste jag säga. Om jag inte åker hem så kommer förmodligen vissa ur familjen hit nångång i december. Men tror det skulle vara skönt att få komma hem ett tag. Och stannar jag här ett år så kommer jag säker få följa med till Wales en annan gång eftersom de har släkt där. Tänk er Waaales vad mysigt.

Får se hur det blir. Ikväll blir det i alla fall bonfire och imorrn bitti åker jag till Sofia!


Kommentarer
Postat av: viktoria

hm, jag vet inte riktigt vad jag hade gjort i din sits.. för om man kan se andra ställen så är det skoj men det är roligt att åka hem också :P

2009-11-06 @ 16:33:57
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: viktoria

ingenstans. ska jobba och mina värdföräldrar ska iväg tidigt för att flytta deras kontor till en annan fastighet.. och jag fick precis reda på att de ska hemifrån redan 5(!!) så det blir ännu tidigare hela tiden så ja, jag kommer väl stupa i säng imorgon kväll :P

2009-11-06 @ 22:03:37
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0