Helgen. Förra helgen.

Idag kommer Viktoria och hälsar på mig. Hon stannar över helgen. Hon är en svensk au pair från Nottingham. Jag vet, det känns som att Nottingham ligger jääättelåångt bort och längst längst läängst upp i norra England. Men det gör det inte. Det ligger i mitten av England och tar ca 4 timmar med tåg. Ska möta upp henne inne i Ashford ikväll och så ska vi ut och käka något. Bra, för jag är jättehungrig. Bara 7-8 timmar kvar nu!
Jag har även lovat henne sovmorron imorgon bitti. Men högst till klockan 12, någon måtta får det vara. Efter att vi vaknat ska vi åka in till Maidstone och shoppa. Jag har inte köpt en enda julklapp ännu men jag har i alla fall ett humm om vad jag ska titta efter. Jag vet till och med vad jag ska ge värdpärona, tack och lov! Jag vet även vad jag ska få av dem; a ticket the horseshow/christmas-show in London!
Senare mot kvällningen ska vi till Tuulis nya lägenhet och byta om innan vi drar ut igen.
+ Linnéa ska möta upp oss för shopping, 3 svenska tjejer jippie!!
+ Får vi tid över ska vi se New Moon. Har baotast0ra förväntningar på den filmen efter att alla jag pratat med som sett den säger att den är bättre än ettan.
+ Tror att Rabea blir med ut ikväll och hon kanske har sin tyska vän Jannice med sig som bor i en by nära mig. (!!!)

Förra helgen var a blessing. Eller ja, kanske inte en blessing eftersom jag inte minns vad jag gjorde på fredagen, men på lördagen åkte jag in till Canterbury och shoppade med Linnéa. Canterbury är en jättemysig stad med många affärer. Jag köpte 3 toppar eftersom jag inte har så många... Köpte en partytopp eftersom jag ville ha något nytt på mig när jag gick ut på kvällen, men jag använde den inte. Jag tog en av mina svarta klänningar istället som jag har använd 100 gånger nu. 
Vi satt även vid ett högt bord vid fönstret på Pizza Hut och tittade på människor, det är roligt. Mindre roligt är det när man själv är en av dessa människor som folk sitter och kikar på genom fönsterna. Jag får köpa en skylt att ha runt halsen som det står "TITTA INTE PÅ MIG" med stora bokstäver. Det lär nog fungera. 

 


Kommentarer
Postat av: viktoria

usch, fönstret öppet :O:O jaja, jag har med mig varma kläder, jag kommer klara mig :)



och jaaaaaa. BILJETTERNA :D tror dessutom att mina värdpäron kör mig till stationen så jag slipper ta bussen :D

2009-11-27 @ 15:00:27
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0