Helen

Oooh! Jag har träffat världens underbaraste person. Helen.
När jag kom ner igårmorse så var minstingens nanny här. En knubbig dam på 37 år med krulligt, ljusbrunt hår ner till axlarna. Vi börjar med artighetsfraserna såsom hej och hur står det till. Men efter 10 minuter känns det som att jag har känt kvinnan i hela mitt liv. Så full av energi och vi pratar nu som att vi har känt varandra i flera år, inte i 2 dagar. Så igår var jag, Helen och June (städerskan) ensamma hemma med minstingen och vi tjattrade på och hade oss, "tjänstefolket" i huset. De sa nästan genast "ooh, she will fit in just perfectly" om mig, vilket får en att känna sig ganska väl till mods.
Men här måste jag även tillägga att jag älskar familjen som jag har hamnat i och jag känner mig inte alls som nå tjänstefolk när jag är med dem.

Idag jobbade jag ca 2 timmar. 2 promenader med hundarna, 1/2 h x2. Och en timme nu på kvällen. Vilket betyder att jag var ledig hela dagen i princip. Så Helen, som skötte om minstingen föreslog att vi skulle ut på stan i Ashford och titta runt lite. Hon var till extrem stor hjälp när jag skulle fixa mitt nya engelska nummer, efter det gick vi lite i affärer och sen bjöd hon mig på kaffe latte på Starbucks. Jag sa "how much did it cost?"
"I have no idea."
"Oh c'mon, are you sure?"
"have no idea what you are talking about"

Hon är världens goaste. Och världens hjälpsammaste. Hon har gett mig flera adresser på internet som vi hoppas ska hjälpa mig att komma i kontakt med andra au pairer/nannys i närheten och just nu fick jag ett sms av henne "hope the children have stoped crying and you now have some peace&quiet"
"I hope the children will get to school tomorrow"
... Vilket innebär att vi bara har minstingen, vilket innebär att hon kan visa mig en annan stad, vilket innebär mer shopping och kaffe latte ;)

Synd bara att hon bara jobbar imorgon och mån-ons nästa vecka. Sen ska hon sluta joba för familjen och Lynn, en annan nanny ska ta över. Jag är dock säker på att våran vänskap inte kommer ta stop i samband med hennes jobb. Hon är för jädra härlig!

Kommentarer
Postat av: viktoria

det är ju bra maria :D hon låter hur kär som helst!

2009-11-03 @ 22:30:54
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0