En annan svensk

Aaaaaaaaaaaaaah klockan är bara 12 och jag är... utmattad.
Fortsätter det såhär varje torsdag och fredag när min hostmum är ledig så blir jag tokig.
Fortsätter det såhär så kommer jag komma hem. I en likkista.

När jag kom ner imorse och läste på dagens att göra lista så såg jag "klockan 12 har jag bjudit över svenska Ylva på middag så ni kan prata med varandra"
Kul! Skulle vara ännu kuligare om hon hade frågat mig innan. "Ylva är en dam i min ålder som håller på med växter" berättar min hostmum.

Lillgrabben är hemma från skolan idag igen. Jag har knappt haft tid att titta åt hans håll för jag har haft så mycket annat att göra.
"Kan du ta upp dina saker på ditt rum?" frågar jag.
"Jag har verkligen inte tid med det" säger han då och fortsätter ströva runt i huset.

Ylva skulle komma kl 12 och jag hoppades på att hon skulle bli lite försenad så jag fick tid att hämta andan och kanske ta en snabb dusch. Men nu hörde jag precis en bildörr slå igen. Jag tittar ut genom fönstret och en dam i min hostmums ålder går över gatan med en stor växt i handen. Någon mer än jag som tror att denna dam kan heta Ylva och kommer från Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0