Ingen dröm jag har, en dröm jag hade

Drömde en ytterst konstig och detaljerad dröm inatt. Och som vanligt minns jag min dröm i minsta detalj.
Jag och min syster Malin var på IKEA här i England och hade packat en vagn full med saker. Ikea i min dröm var en mataffär och en sängaffär. Hela vagnen full och vi fick reda på att den första kunden som var klar med sin shopping innan klockan 5 skulle få allt i vagnen gratis. Självklart ville vi få allt i våran späckade vagn gratis, men som i alla sagor finns det bad people som vill stoppa ens planer. Även här. Människorna som jobbade på Ikea var egentligen rymdvarelser som bar människoförklädnad. Dessa rymdvarelsers jobb var att spionera på oss människor och inte ge bort något gratis!

(Min värdfamilj har två Whippet hundar, Jack som är grå och Gilbert som är Brun. Whippet är en mindre variant av Greyhound som är typ de snabbaste hundarna i vääärlden).

Historien fortsätter. Plötsligt galopperar jag och Malin fram på riksväg 70 utanför Backaskolan, men Riksväg 70 är en lång lång sandväg och det växer kaktusar överallt. Vi far fram på Jack och Gilbert, fast de är inte hundar, i min dröm är de hästar. Självklart är de jättesnabba och vi bara faaar förbi alla andra som är på väg till Ikea. Vi kommer dit och har 5 minuter på oss innan klockan är 5. Vi letar efter våran kundvagn i inhängnaden där fulla kundvagnar står, men vi hittar den inte. Malin fortsätter leta och jag springer iväg för att köpa te till min faster Anita (fick ett mail av henne igår på fb där hon bad mig köpa hem te). Jag hittar rätt te men klockan är nu 5 över 5. Jag känner hur Ikearymdvarelserna spionerar på mig. Jag tittar på klockan igen och ser att den bara är 11! Då har vi god tid på oss alltså. Helt plötsligt galopperar vi på hästarna Jack och Gilbert igen.  Sen vaknade jag.

Någon som kan hjälpa mig tyda denna dröm? Kanske jag borde åka till Ikea?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0